Правото отблизо: с адв. Явор Дочев

Правото отблизо

Застрахователно право

Медицинско право

interview male lawyer
interview male lawyer
interview male lawyer

Адв. Явор Дочев е част от мрежата на Argumento и има дългогодишен опит в сферата на застрахователното право, особено в делата за обезщетения на пострадали при пътнотранспортни произшествия (ПТП) и трудови злополуки. През годините натрупва ценен практически опит в застрахователни компании, което днес му дава ключово предимство в защитата на клиентите. Понастоящем ръководи юридическия екип на правна кантора IES.

С над 500 успешно завършени казуса, адв. Дочев е насочил практиката си изцяло към тази специфична област. Той и колегите му покриват цялата страна, като се стремят не само към максимално и справедливо обезщетение, но и към първокласно обслужване с бърза и ясна комуникация. В кратко интервю му задаваме най-важните въпроси, които интересуват хората, когато търсят адвокат като него онлайн в силно емоционални ситуации.

Как бихте обяснили на ученици в 3. клас какво работите? 

Бих им казал, че помагам на хората в труден момент – когато са пострадали при катастрофа или злополука на работа. Съдействам им, чрез своите знания и опит, така че да получат парична сума, която да им помогне да се възстановят. Моята работа е да защитавам пострадалите в съдебната зала, където се решава какво да им бъде изплатено.  

С какви проблеми най-често клиентите се обръщат към Вас и в какъв момент обикновено Ви търсят? 

Аз съм адвокат по застрахователно право, обезщетения при ПТП и трудови злополуки. Изцяло профилиран съм в тези сфери. Клиентите се обръщат към мен в няколко възможни ситуации:

  • Пострадали са при пътен инцидент и имат право да претендират обезщетение от Застрахователя на виновния водач;

  • Пострадали са при трудова злополука и им се дължи обезщетение от работодателя или по застраховка;

  • Получили са отказ за изплащане на застрахователно обезщетение по застраховка ,,Живот”, ,,Злополука”, ,,Каско на МПС” или друга.

Клиентите се свързват с мен в различен момент, в зависимост от техните индивидуални нужди. При всички случаи, правната помощ и съдействие от адвокат с моя профил изисква клиентите да имат възникнала конкретна необходимост – да са пострадали при ПТП, трудова злополука или да имат отказана претенция по застраховка. Всеки, който има такъв казус може да се свърже с кантората ни по телефона или онлайн за безплатна консултация, а при необходимост от следващи действия и представителство да се срещне с мен.

Коя е най-честата грешка, която хората правят, преди да потърсят адвокат като Вас? 

Когато става въпрос за ПТП е важно пострадалите да са наясно, че адвокатът е необходимост с цел получаването на справедливо обезщетение, но от друга страна не е необходимо да избързват и да ангажират такъв в часовете и дните след инцидента. Една от често срещаните грешки, които хората правят преди сами да потърсят специализират адвокат е да се доверяват на неточни твърдения. Често се случва пострадалите да бъдат настанени в болнично заведение, където много адвокати или техни посредници се свързват с тях непосредствено след като катастрофата се е случила. Често те им дават подвеждаща информация, че трябва веднага да ангажират адвокат, за да не загубят правото си на обезщетение. За мен този подход е крайно неморален и принизява адвокатската професия. В тази връзка, препоръчвам на всеки пострадал при ПТП да потърси сам адвокат когато състоянието му е стабилизирано и се е прибрал в дома си.

Споделете ни случай от практиката си, с който се гордеете. 

Има много случаи от практиката, с които се гордея. Това са такива казуси, в които работата ми се отразила значително на самия клиент по един или друг начин. Видял съм, че човекът който ме е ангажирал ме чувства близък като свой приятел, вярва ми безрезервно и изпитва благодарност, която не може да изрази с думи. Ако трябва да посоча един случай – имах клиенти с много тежко ПТП в района на Варна. Пострадалият беше в кома и делото се водеше от съпругата му като настойник. Самият съдебен процес беше сложен, с доста експертизи и трудности. Накрая обаче, присъдиха обезщетение в размер на 700 000лв. на пострадалия, която сума с обезщетението за забава доближи 1 млн.лв. Това парично обезщетение дойде няколко години след като близките на пострадалия се бяха лутали с адвокат, който не беше специалист в материята. Вярвам, че с воденето на това дело им помогнах да решат до известна степен паричните си затруднения свързани с лечение и издръжка.

Кой е най-изненадващият въпрос, който някога сте получавали от клиент?

В нашата професия няма изненадващи въпроси :) Трябва да сме подготвени за всеки въпрос, който възникне в процеса на работа. Питанията са много, защото обикновено сътрудничеството ми с даден клиент продължава дълго време, поради тромавата съдебна система. През цялото това време, аз и колегите ми сме на разположение да разясним всяка подробност, свързана със случая, както и да дадем информация за етапа, на който се намираме.

Защо решихте да се включите в платформата Argumento и как смятате, че тя подобрява достъпа до правна помощ за обществото ни? 

Реших да се включа в платформата Argumento, тъй като смятам че новите технологии трябва да се развиват и в юридическата сфера. Платформата е иновативна, а това е нещо, към което и самият аз и колегите ми се стремим. Вярвам, че е важно всеки клиент да може да вземе информирано решение за това какъв адвокат му е необходим. Поради тази причина е хубаво, че платформата дава възможност за ясно разграничаване на специалностите на всеки адвокат. Достъпът до юридически услуги се улеснява, което е добре за крайния потребител. Това е нещо, на което ние много държим, чрез предоставянето на безплатни консултации в сферите ни на дейност.

Какво бихте казали на човек, който се намира в сложна житейска ситуация и не знае откъде да започне?

Сложните житейски ситуации са много и с различен характер. Според мен най-добрият съвет е при такава ситуция да се допиташ до правилния човек. Адвокатът е такъв човек, когато се касае до житейска ситуация от правен характер, която отговаря на неговите компетенции.

Ако имахте възможност да промените нещо в българската правна система - кое би било то и защо? 

Бих казал, че българската правна система има много проблеми. Най-големият от тях е, че е изключително бавна. Понякога хората губят вярата си, че ги очаква някаква справедливост. Съдебните дела трябва да вървят значително по-бързо. Същото важи и за изготвянето на автотехнически и съдебномедицински експертизи, както по гражданските, така и по наказателните дела. Този тип експертизи, касаят обезщетенията при ПТП и наказанията за виновните в ПТП. Надявам се в близко бъдеще правната система да се реформира, така че да отговаря на очакванията както на хората, така и на адвокатите.

В следващите седмици, чрез поредица от интервюта, ще ви срещаме с адвокати от мрежата на Argumento – професионалисти, които всеки ден работят по реални казуси и с отдаденост защитават правата на хората.

С тази рубрика искаме да покажем човешкото лице на правото – така, както го виждаме ние: достъпно, разбираемо и навременно. Защото вярваме, че един съвет от точния човек може да промени не просто ситуацията, а целия живот на човек, попаднал в труден момент.

Ако искате да се свържете с адв. Явор Дочев за консултация относно обезщетения при ПТП, обезщетения при трудови злополуки или откази от застрахователни компании, разгледайте неговия профил в Argumento. Там ще откриете повече за практиката му и удобен начин да насрочите онлайн или присъствена консултация.

👉 Вижте профила на адв. Явор Дочев в Argumento

Адв. Явор Дочев е част от мрежата на Argumento и има дългогодишен опит в сферата на застрахователното право, особено в делата за обезщетения на пострадали при пътнотранспортни произшествия (ПТП) и трудови злополуки. През годините натрупва ценен практически опит в застрахователни компании, което днес му дава ключово предимство в защитата на клиентите. Понастоящем ръководи юридическия екип на правна кантора IES.

С над 500 успешно завършени казуса, адв. Дочев е насочил практиката си изцяло към тази специфична област. Той и колегите му покриват цялата страна, като се стремят не само към максимално и справедливо обезщетение, но и към първокласно обслужване с бърза и ясна комуникация. В кратко интервю му задаваме най-важните въпроси, които интересуват хората, когато търсят адвокат като него онлайн в силно емоционални ситуации.

Как бихте обяснили на ученици в 3. клас какво работите? 

Бих им казал, че помагам на хората в труден момент – когато са пострадали при катастрофа или злополука на работа. Съдействам им, чрез своите знания и опит, така че да получат парична сума, която да им помогне да се възстановят. Моята работа е да защитавам пострадалите в съдебната зала, където се решава какво да им бъде изплатено.  

С какви проблеми най-често клиентите се обръщат към Вас и в какъв момент обикновено Ви търсят? 

Аз съм адвокат по застрахователно право, обезщетения при ПТП и трудови злополуки. Изцяло профилиран съм в тези сфери. Клиентите се обръщат към мен в няколко възможни ситуации:

  • Пострадали са при пътен инцидент и имат право да претендират обезщетение от Застрахователя на виновния водач;

  • Пострадали са при трудова злополука и им се дължи обезщетение от работодателя или по застраховка;

  • Получили са отказ за изплащане на застрахователно обезщетение по застраховка ,,Живот”, ,,Злополука”, ,,Каско на МПС” или друга.

Клиентите се свързват с мен в различен момент, в зависимост от техните индивидуални нужди. При всички случаи, правната помощ и съдействие от адвокат с моя профил изисква клиентите да имат възникнала конкретна необходимост – да са пострадали при ПТП, трудова злополука или да имат отказана претенция по застраховка. Всеки, който има такъв казус може да се свърже с кантората ни по телефона или онлайн за безплатна консултация, а при необходимост от следващи действия и представителство да се срещне с мен.

Коя е най-честата грешка, която хората правят, преди да потърсят адвокат като Вас? 

Когато става въпрос за ПТП е важно пострадалите да са наясно, че адвокатът е необходимост с цел получаването на справедливо обезщетение, но от друга страна не е необходимо да избързват и да ангажират такъв в часовете и дните след инцидента. Една от често срещаните грешки, които хората правят преди сами да потърсят специализират адвокат е да се доверяват на неточни твърдения. Често се случва пострадалите да бъдат настанени в болнично заведение, където много адвокати или техни посредници се свързват с тях непосредствено след като катастрофата се е случила. Често те им дават подвеждаща информация, че трябва веднага да ангажират адвокат, за да не загубят правото си на обезщетение. За мен този подход е крайно неморален и принизява адвокатската професия. В тази връзка, препоръчвам на всеки пострадал при ПТП да потърси сам адвокат когато състоянието му е стабилизирано и се е прибрал в дома си.

Споделете ни случай от практиката си, с който се гордеете. 

Има много случаи от практиката, с които се гордея. Това са такива казуси, в които работата ми се отразила значително на самия клиент по един или друг начин. Видял съм, че човекът който ме е ангажирал ме чувства близък като свой приятел, вярва ми безрезервно и изпитва благодарност, която не може да изрази с думи. Ако трябва да посоча един случай – имах клиенти с много тежко ПТП в района на Варна. Пострадалият беше в кома и делото се водеше от съпругата му като настойник. Самият съдебен процес беше сложен, с доста експертизи и трудности. Накрая обаче, присъдиха обезщетение в размер на 700 000лв. на пострадалия, която сума с обезщетението за забава доближи 1 млн.лв. Това парично обезщетение дойде няколко години след като близките на пострадалия се бяха лутали с адвокат, който не беше специалист в материята. Вярвам, че с воденето на това дело им помогнах да решат до известна степен паричните си затруднения свързани с лечение и издръжка.

Кой е най-изненадващият въпрос, който някога сте получавали от клиент?

В нашата професия няма изненадващи въпроси :) Трябва да сме подготвени за всеки въпрос, който възникне в процеса на работа. Питанията са много, защото обикновено сътрудничеството ми с даден клиент продължава дълго време, поради тромавата съдебна система. През цялото това време, аз и колегите ми сме на разположение да разясним всяка подробност, свързана със случая, както и да дадем информация за етапа, на който се намираме.

Защо решихте да се включите в платформата Argumento и как смятате, че тя подобрява достъпа до правна помощ за обществото ни? 

Реших да се включа в платформата Argumento, тъй като смятам че новите технологии трябва да се развиват и в юридическата сфера. Платформата е иновативна, а това е нещо, към което и самият аз и колегите ми се стремим. Вярвам, че е важно всеки клиент да може да вземе информирано решение за това какъв адвокат му е необходим. Поради тази причина е хубаво, че платформата дава възможност за ясно разграничаване на специалностите на всеки адвокат. Достъпът до юридически услуги се улеснява, което е добре за крайния потребител. Това е нещо, на което ние много държим, чрез предоставянето на безплатни консултации в сферите ни на дейност.

Какво бихте казали на човек, който се намира в сложна житейска ситуация и не знае откъде да започне?

Сложните житейски ситуации са много и с различен характер. Според мен най-добрият съвет е при такава ситуция да се допиташ до правилния човек. Адвокатът е такъв човек, когато се касае до житейска ситуация от правен характер, която отговаря на неговите компетенции.

Ако имахте възможност да промените нещо в българската правна система - кое би било то и защо? 

Бих казал, че българската правна система има много проблеми. Най-големият от тях е, че е изключително бавна. Понякога хората губят вярата си, че ги очаква някаква справедливост. Съдебните дела трябва да вървят значително по-бързо. Същото важи и за изготвянето на автотехнически и съдебномедицински експертизи, както по гражданските, така и по наказателните дела. Този тип експертизи, касаят обезщетенията при ПТП и наказанията за виновните в ПТП. Надявам се в близко бъдеще правната система да се реформира, така че да отговаря на очакванията както на хората, така и на адвокатите.

В следващите седмици, чрез поредица от интервюта, ще ви срещаме с адвокати от мрежата на Argumento – професионалисти, които всеки ден работят по реални казуси и с отдаденост защитават правата на хората.

С тази рубрика искаме да покажем човешкото лице на правото – така, както го виждаме ние: достъпно, разбираемо и навременно. Защото вярваме, че един съвет от точния човек може да промени не просто ситуацията, а целия живот на човек, попаднал в труден момент.

Ако искате да се свържете с адв. Явор Дочев за консултация относно обезщетения при ПТП, обезщетения при трудови злополуки или откази от застрахователни компании, разгледайте неговия профил в Argumento. Там ще откриете повече за практиката му и удобен начин да насрочите онлайн или присъствена консултация.

👉 Вижте профила на адв. Явор Дочев в Argumento

1. Опишете правния си въпрос в чата на Аргументо

Сподели своя правен казус – лесно и бързо, както би го описал на адвокат.

2. Получавате персонализирана препоръка за адвокат

Нашият изкуствен интелект подбира точните адвокати според описания казус.

3. Свържете се с избрания адвокат

Изберете начин за свързване с адвоката или запазете директно час за консултация.

Към асистента

Как работи?

Как работи?

1. Опишете правния си въпрос в чата на Аргументо
1. Опишете правния си въпрос в чата на Аргументо
1. Опишете правния си въпрос в чата на Аргументо

Сподели своя правен казус – лесно и бързо, както би го описал на адвокат.

2. Получавате персонализирана препоръка за адвокат

2. Получавате персонализирана препоръка за адвокат

2. Получавате персонализирана препоръка за адвокат

Нашият изкуствен интелект подбира точните адвокати според описания казус.

3. Свържете се с избрания адвокат

3. Свържете се с избрания адвокат

3. Свържете се с избрания адвокат

Изберете начин за свързване с адвоката или запазете директно час за консултация.

Към асистента

Открий най-подходящия за теб и твоя казус адвокат

Открий най-подходящия за теб и твоя казус адвокат

Открий най-подходящия за теб и твоя казус адвокат