Правото отблизо: с адв. Георги Георгиев
Правото отблизо
Застрахователно право
Търговско право



Адв. Георги Георгиев е съосновател и управляващ съдружник в G&P Law – адвокатска кантора, която от 2018 г. изгражда екип с експертиза в различни области на правото. Той има над 10 години опит и множество успешно приключени казуси, свързани със съдебни спорове при трудови злополуки, медицински деликти, корпоративни конфликти, застрахователни претенции и непозволено увреждане.
Завършил право в Софийския университет, адв. Георгиев насочва практиката си към защита на интересите на клиентите в съдебни производства – от сложни корпоративни дела до чувствителни случаи, свързани със здравето и личния живот. Работи с разнообразен кръг клиенти, включително международни компании, стартиращи бизнеси и частни лица.
Неговият подход се отличава с прагматизъм, внимание към детайла и изграждане на ясна, устойчива стратегия, която да води към реален резултат в съда. В следващото интервю му задаваме най-важните въпроси, които интересуват хората, когато търсят адвокат онлайн.
Как бихте обяснили на ученици в 3-ти клас какво работите?
Бих им казал, че помагам на хора и на фирми да търсят справедливост и да защитават правата си. Всеки човек има права и когато някой ги наруши, адвокатите като мен са тези, които се грижат да се спазват правилата и всичко да бъде честно.
С какви проблеми най-често клиентите се обръщат към Вас и в какъв момент обикновено Ви търсят?
Най-често ме търсят, когато вече има спор – например партньори в бизнес не могат да се разберат, застраховател отказва плащане или работодател отказва обезщетение. Много хора се свързват с адвокат едва когато проблемът е излязъл извън контрол. Все пак забелязвам изключително позитивна за мен тенденция все повече клиенти да търсят съвет и превенция по-рано – това е много по-ефективно и често спестява време и средства. Бизнесите ни търсят все по-често за консултации по нормативни съответствия и регулации, както и за изготвяне на дружествени договори. Помагаме на много чуждестранни инвеститори да стартират или да релокират бизнес в България, като им предлагаме
комплексна правна услуга. От миналата година тя се разшири още повече, след като станахме официален партньор за България на една от най-големите одиторски мрежи в света – Baker Tilly. Занимаваме се и със защита на интелектуалната собственост – например регистрация и защита на търговски марки, дизайни и авторски права. Тази дейност развиваме чрез отделния проект IPfabrika. От страна на гражданите ме радва, че хората все по-добре познават правата си и ги търсят. Това личи и от развитието на друг наш проект – Delikti.bg, чрез който помагаме на хора, пострадали при инциденти, да получат справедливо обезщетение. По тази линия през последната година най-често ни търсят по казуси с трудови злополуки, медицински грешки и пътнотранспортни произшествия (ПТП-та).
Коя е най-честата грешка, която хората правят, преди да потърсят адвокат като Вас?
Най-честата грешка е да се опитват сами да решат сложен юридически проблем или да разчитат на съвети от познати, които нямат нужната експертиза. Това може да доведе до загуба на ценни доказателства или до пропуснати срокове. Друга честа причина за затруднения е, че хората често не познават дори основните си права. Ако човек има базисни познания за правото, много по-лесно ще разпознае кога е застрашен интересът му и ще потърси помощ навреме. Именно затова смятам, че гражданското образование и основи на правото трябва да се изучават активно още в училище – така не само ще знаем собствените си права, но и няма да допускаме да нарушаваме чуждите.
Споделете ни случай от практиката си, с който се гордеете.
Гордея се с няколко дела, които показват, че дори срещу големи застрахователни компании, болници или големи холдинги може да се постигне справедливост. Например наскоро спечелихме окончателно дело срещу застраховател, който отказа обезщетение по туристическа застраховка, въпреки че клиентът беше пострадал по време на планински преход. От G&P Law успяхме да докажем, че клаузите, на които се позоваваха, са неясни и неравноправни, и така защитихме правото на клиента да получи дължимото.

Кой е най-изненадващият въпрос, който някога сте получавали от клиент?
Имало е доста любопитни въпроси. Един от тях беше „Колко литра ракия мога да кача на самолета?“. Получихме го чрез платформата ни за обезщетения при закъснели и отменени полети AvioClaim. Въпросът нямаше връзка с обезщетение от авиокомпания, но ни разсмя искрено. Ако някой от аудиторията на Argumento все пак се интересува от отговора – в ръчния багаж на самолет може да се носят максимум по 100 мл в прозрачни опаковки, а за регистриран багаж лимитът е до 10 литра спиртни напитки при пътуване в рамките на ЕС, стига да са за лична употреба.
Защо решихте да се включите в платформата Argumento и как смятате, че тя подобрява достъпа до правна помощ за обществото ни?
На първо място смятам, че Argumento е много добра и практична идея. Радвам се, че такава платформа се появи, защото улеснява хората да намерят подходящ специалист според конкретния правен казус. В България често изборът на адвокат се основава основно на лични препоръки. Ние в G&P Law имаме много висока степен на доверие от нашите клиенти и често новите ни клиенти идват именно по препоръка. Винаги сме се гордели с това, че голяма част от хората, с които сме работили, остават доволни, споделят положителни отзиви и се връщат отново при нас при нужда. Това е най-ценната оценка за труда ни. Все пак различните казуси изискват специфична експертиза и индивидуален подход. Argumento дава възможност всеки човек бързо да се ориентира кой адвокат е най-подходящ за конкретния проблем. За нас като правна кантора с млад и енергичен екип е характерно да използваме активно дигитални инструменти и автоматизация, за да пестим време и усилия на клиентите си. В този смисъл виждам Argumento като логично продължение на една по-модерна и достъпна правна услуга.
Какво бихте казали на човек, който се намира в сложна житейска ситуация и не знае откъде да започне?
Бих казал, че никой не е сам, дори когато проблемът изглежда непреодолим. Опитът ми показва, че почти винаги има решение. Най-важното е да се направи първата крачка – да се потърси съвет и да се намери информация. Юристите сме тук именно затова – да помагаме да се ориентирате, да разберете какви са правата ви и как може да ги защитите.
Ако имахте възможност да промените нещо в българската правна система – кое би било то и защо?
Бих намалил административните бариери пред бизнеса и бих улеснил прилагането на нови, по-гъвкави правни форми. Например, в края на 2024 г. беше регистрирано първото дружество с променлив капитал – ДПК. Това е модерна форма, която съществува в много страни и улеснява инвестициите. Надявам се тепърва да виждаме още подобни добри практики, които правят бизнес средата по-прозрачна и предвидима.
В следващите седмици, чрез поредица от интервюта, ще ви срещаме с адвокати от мрежата на Argumento – професионалисти, които работят всеки ден по реални казуси и с отдаденост отстояват правата на хората.
С тази поредица искаме да покажем човешкото лице на правото - така, както го виждаме ние: достъпно, разбираемо и удобно за хората. Защото вярваме, че навременният съвет от точния човек може да промени не просто ситуацията, а нечий човешки живот.
Ако искате да се свържете с адв. Георги Георгиев за консултация по съдебни спорове, трудови злополуки, медицински деликти, корпоративни конфликти или застрахователни претенции, разгледайте неговия профил в Argumento. Там ще откриете повече за практиката му и удобен начин да запазите час за онлайн или присъствена консултация.
Адв. Георги Георгиев е съосновател и управляващ съдружник в G&P Law – адвокатска кантора, която от 2018 г. изгражда екип с експертиза в различни области на правото. Той има над 10 години опит и множество успешно приключени казуси, свързани със съдебни спорове при трудови злополуки, медицински деликти, корпоративни конфликти, застрахователни претенции и непозволено увреждане.
Завършил право в Софийския университет, адв. Георгиев насочва практиката си към защита на интересите на клиентите в съдебни производства – от сложни корпоративни дела до чувствителни случаи, свързани със здравето и личния живот. Работи с разнообразен кръг клиенти, включително международни компании, стартиращи бизнеси и частни лица.
Неговият подход се отличава с прагматизъм, внимание към детайла и изграждане на ясна, устойчива стратегия, която да води към реален резултат в съда. В следващото интервю му задаваме най-важните въпроси, които интересуват хората, когато търсят адвокат онлайн.
Как бихте обяснили на ученици в 3-ти клас какво работите?
Бих им казал, че помагам на хора и на фирми да търсят справедливост и да защитават правата си. Всеки човек има права и когато някой ги наруши, адвокатите като мен са тези, които се грижат да се спазват правилата и всичко да бъде честно.
С какви проблеми най-често клиентите се обръщат към Вас и в какъв момент обикновено Ви търсят?
Най-често ме търсят, когато вече има спор – например партньори в бизнес не могат да се разберат, застраховател отказва плащане или работодател отказва обезщетение. Много хора се свързват с адвокат едва когато проблемът е излязъл извън контрол. Все пак забелязвам изключително позитивна за мен тенденция все повече клиенти да търсят съвет и превенция по-рано – това е много по-ефективно и често спестява време и средства. Бизнесите ни търсят все по-често за консултации по нормативни съответствия и регулации, както и за изготвяне на дружествени договори. Помагаме на много чуждестранни инвеститори да стартират или да релокират бизнес в България, като им предлагаме
комплексна правна услуга. От миналата година тя се разшири още повече, след като станахме официален партньор за България на една от най-големите одиторски мрежи в света – Baker Tilly. Занимаваме се и със защита на интелектуалната собственост – например регистрация и защита на търговски марки, дизайни и авторски права. Тази дейност развиваме чрез отделния проект IPfabrika. От страна на гражданите ме радва, че хората все по-добре познават правата си и ги търсят. Това личи и от развитието на друг наш проект – Delikti.bg, чрез който помагаме на хора, пострадали при инциденти, да получат справедливо обезщетение. По тази линия през последната година най-често ни търсят по казуси с трудови злополуки, медицински грешки и пътнотранспортни произшествия (ПТП-та).
Коя е най-честата грешка, която хората правят, преди да потърсят адвокат като Вас?
Най-честата грешка е да се опитват сами да решат сложен юридически проблем или да разчитат на съвети от познати, които нямат нужната експертиза. Това може да доведе до загуба на ценни доказателства или до пропуснати срокове. Друга честа причина за затруднения е, че хората често не познават дори основните си права. Ако човек има базисни познания за правото, много по-лесно ще разпознае кога е застрашен интересът му и ще потърси помощ навреме. Именно затова смятам, че гражданското образование и основи на правото трябва да се изучават активно още в училище – така не само ще знаем собствените си права, но и няма да допускаме да нарушаваме чуждите.
Споделете ни случай от практиката си, с който се гордеете.
Гордея се с няколко дела, които показват, че дори срещу големи застрахователни компании, болници или големи холдинги може да се постигне справедливост. Например наскоро спечелихме окончателно дело срещу застраховател, който отказа обезщетение по туристическа застраховка, въпреки че клиентът беше пострадал по време на планински преход. От G&P Law успяхме да докажем, че клаузите, на които се позоваваха, са неясни и неравноправни, и така защитихме правото на клиента да получи дължимото.

Кой е най-изненадващият въпрос, който някога сте получавали от клиент?
Имало е доста любопитни въпроси. Един от тях беше „Колко литра ракия мога да кача на самолета?“. Получихме го чрез платформата ни за обезщетения при закъснели и отменени полети AvioClaim. Въпросът нямаше връзка с обезщетение от авиокомпания, но ни разсмя искрено. Ако някой от аудиторията на Argumento все пак се интересува от отговора – в ръчния багаж на самолет може да се носят максимум по 100 мл в прозрачни опаковки, а за регистриран багаж лимитът е до 10 литра спиртни напитки при пътуване в рамките на ЕС, стига да са за лична употреба.
Защо решихте да се включите в платформата Argumento и как смятате, че тя подобрява достъпа до правна помощ за обществото ни?
На първо място смятам, че Argumento е много добра и практична идея. Радвам се, че такава платформа се появи, защото улеснява хората да намерят подходящ специалист според конкретния правен казус. В България често изборът на адвокат се основава основно на лични препоръки. Ние в G&P Law имаме много висока степен на доверие от нашите клиенти и често новите ни клиенти идват именно по препоръка. Винаги сме се гордели с това, че голяма част от хората, с които сме работили, остават доволни, споделят положителни отзиви и се връщат отново при нас при нужда. Това е най-ценната оценка за труда ни. Все пак различните казуси изискват специфична експертиза и индивидуален подход. Argumento дава възможност всеки човек бързо да се ориентира кой адвокат е най-подходящ за конкретния проблем. За нас като правна кантора с млад и енергичен екип е характерно да използваме активно дигитални инструменти и автоматизация, за да пестим време и усилия на клиентите си. В този смисъл виждам Argumento като логично продължение на една по-модерна и достъпна правна услуга.
Какво бихте казали на човек, който се намира в сложна житейска ситуация и не знае откъде да започне?
Бих казал, че никой не е сам, дори когато проблемът изглежда непреодолим. Опитът ми показва, че почти винаги има решение. Най-важното е да се направи първата крачка – да се потърси съвет и да се намери информация. Юристите сме тук именно затова – да помагаме да се ориентирате, да разберете какви са правата ви и как може да ги защитите.
Ако имахте възможност да промените нещо в българската правна система – кое би било то и защо?
Бих намалил административните бариери пред бизнеса и бих улеснил прилагането на нови, по-гъвкави правни форми. Например, в края на 2024 г. беше регистрирано първото дружество с променлив капитал – ДПК. Това е модерна форма, която съществува в много страни и улеснява инвестициите. Надявам се тепърва да виждаме още подобни добри практики, които правят бизнес средата по-прозрачна и предвидима.
В следващите седмици, чрез поредица от интервюта, ще ви срещаме с адвокати от мрежата на Argumento – професионалисти, които работят всеки ден по реални казуси и с отдаденост отстояват правата на хората.
С тази поредица искаме да покажем човешкото лице на правото - така, както го виждаме ние: достъпно, разбираемо и удобно за хората. Защото вярваме, че навременният съвет от точния човек може да промени не просто ситуацията, а нечий човешки живот.
Ако искате да се свържете с адв. Георги Георгиев за консултация по съдебни спорове, трудови злополуки, медицински деликти, корпоративни конфликти или застрахователни претенции, разгледайте неговия профил в Argumento. Там ще откриете повече за практиката му и удобен начин да запазите час за онлайн или присъствена консултация.
Други популярни статии
Други популярни статии